Open Toernooi 2021 bij LTC de Merwede na versoepelingen

Toen de demissionaire regering in juni versoepelingen aankondigde, kon LTC de Merwede starten met de organisatie van het jaarlijkse Open Toernooi. Van 3 t/m 11 juli is het Open toernooi gespeeld bij LTC de Merwede. Na de lockdown en alle versoepelingen vanwege de pandemie, was dit het eerste toernooi op de toernooikalender. Spelers en speelsters uit de wijde omgeving en ook veel eigen leden van LTC de Merwede speelden voor de titel van het toernooi. Gedurende de week werd in poules gestreden voor de finaleplaatsen. De finales werden op zondag 11 juli gespeeld. In ? categorieën wonnen spelers van LTC de Merwede.

De laatste jaren was er een tendens van een dalend aantal deelnemers. In coronatijd kon tennis gespeeld worden en groeide het ledenaantal weer. Dat is positief voor de tennissport in het algemeen en voor LTC de Merwede in het bijzonder. Deze groeiende interesse om te tennissen vertaalde zich ook in het aantal deelnemers aan het toernooi..Er hadden zich 139 spelers aangemeld, het hoogste aantal sinds 2014. De deelnemers streden in 18 categorieën voor de toernooiwinst. Die spelers speelden vaak ook op meerdere onderdelen en dat maakte dat er weer veel wedstrijden werden gespeeld en dat het elke avond en zeker in het finale weekend gezellig druk was.

Op zondag 11 juli werden de finales gespeeld. In een aantal van die finales stonden ook spelers van LTC de Merwede. Aan het eind van de finaledag die veel boeiende tennispartijen opleverde, konden de volgende winnaars worden gehuldigd en in de bloemetjes worden gezet:

Heren enkel 4: Jan-Arie Huijgen, Heren dubbel 4: Kevin Maagdenberg en Sander Nagelkerken, Dames dubbel 5: Jolanda Kraaijeveld en Annemiek Smaal, Heren enkel 6:Lex Roos, Dames dubbel 6: Ramona Prins Holleman en Annet van der Wel Oudshoorn, Gemengd dubbel 6: José de Kuiper en Egbert van der Giessen, Heren enkel; Martijn Bekker, Danes enkel 7:: Loes Lang, Heren dubbel 7:Jan in ’t Veld en Maarten van der Weijden, Dames dubbel 7: Ninah Matos Leitao en Verena van den Heuvel, Gemengd dubbel 7: Danny Nederlof en Alexandra Slager, Heren enkel 8:Huib ter Voort, Dames enkel 8: Ingeborg den Hartog, Dames dubbel 8: Ilse de Boer en Esther Waalboer, Gemengd dubbel 8:Martijn Bosse en Merel van Gurp, Gemengd dubbel 9: Michelle Koppenhagen en Nick van der Twist.