Geslaagd Beren Open Toernooi bij LTC de Merwede

Van 29 juni t/m 7 juli is het jaarlijks terugkerende Beren Open toernooi gespeeld bij LTC de Merwede. Spelers en speelsters uit de wijde omgeving en ook veel eigen leden van LTC de Merwede speelden voor de titel. Gedurende de week werd in poules gestreden voor de finaleplaatsen. De finales werden op zondag 7 juli gespeeld. In categorieën wonnen spelers van LTC de Merwede.

Het toernooi is op de kalender twee weken later gepland. Voor het eerst sinds jaren was er een toename van het aantal deelnemers. Er hadden zich 120 spelers aangemeld die in 13 categorieën streden voor de toernooiwinst. Die spelers speelden vaak ook op meerdere onderdelen en dat maakte dat er weer veel wedstrijden werden gespeeld en dat het elke avond en zeker in het finale weekend gezellig druk was. De tennissers kregen elke speeldag na de wedstrijd iets lekkers voorgeschoteld. Er waren mooie en spannende partijen te zien. Zo speelden Kristel Boon en haar partner Leo van der Linden een enerverende partij tegen het duo Astrid Davidse en Corné Tromp en wonnen nipt na drie sets: 7-5, 6-7, 7-5. Alle deelnemers aan het toernooi kregen een Goodiebag met leuke attenties als herinnering.

Op zondag 7 juli werden de finales gespeeld. In een aantal van die finales stonden ook spelers van LTC de Merwede en dat leverde boeiende confrontaties op. De teamgenoten Jan Arie Huijgen en Marco Stuurman speelden dit keer tegen elkaar en laatstgenoemde won met de duidelijke cijfers 6-3 en 6-1. Alie Kramer en Maartje Blokland trokken aan het langste eind in de finale tegen Jolanda van Veen en Majorie Ritmeester. Henri Klop en Nelli Bouwman verloren nipt hun finale. Erik Collee won na 0-6 verlies in de eerste set toch noch de titel. De vele toeschouwers werden getrakteerd op een portie saté of sparerib van de sponsor van het toernooi.

Het toernooi werd afgesloten met een barbecue terwijl op een groot scherm de finale van de Oranje Leeuwinnen tegen de VS kon worden gevolgd. De Oranje kond niet stunten en favoriet de VS prolongeerde de wereldtitel.

Aan het eind van de finaledag konden de volgende winnaars worden gehuldigd en in de bloemetjes worden gezet:

Heren enkel 4:Marco Stuurman, Heren dubbel 4:Rico van Wijgerden en Marco Stuurman, Gemengd dubbel 5: Hendra van der Linden en Jan Btter, Heren enkel 6:Erik Collee, Heren dubbel 6:Armand Blommaert en Theo van Horik, Gemengd dubbel 6:Christel en Nico Groeneveld, Dames dubbel 6: Linda Geelen en Sakja Tichelaar, Gemengd dubbel 7: Anja en Roel Plieger, Heren dubbel 7:Thomas van Druten en Erik Schreuders, Dames dubbel 7: Maartje Blokland en Alie Kramer, Heren enkel 8: Arie van Tiggelen, Dames dubbel 8: Meike Bakker en Anoek van Dijk, Gemengd dubbel 8: Joke en Chris de Jong