Winterkampioenen 2022-2023

November vorig jaar startten we met een vernieuwde vorm van de wintercompetitie genaamd de Winterkampioenen. Inmiddels zijn de kwalificatiewedstrijden in alle poules gespeeld en is bekend welke vier spelers/koppels de beslissingswedstrijden gaan spelen. Met de beslissingswedstrijden spelen de nummers 1 tegen de nummer 4 en de nummers 2 tegen de nummers 3 van hun poule. Vervolgens wordt er nog een finale en een verliezersfinale gespeeld om de podiumplaatsen te verdelen. De uiteindelijke nummer 1 van de poule gaat naar huis met de LTC de Merwede Winterkampioenencap!

De beslissingswedstrijden worden gespeeld om één gewonnen set maar duren maximaal drie kwartier. Degene die na deze tijd voorstaan hebben de wedstrijd gewonnen. Als het op dat moment gelijk is in games dan wordt deze game of tie-break geheel uitgespeeld om de winnaar te bepalen.

Afgelopen vrijdag zijn de eerste beslissingswedstrijden al gespeeld voor de enkel poule. Barbara, Geralda, Femke en Lenore hebben er mooie wedstrijden van gemaakt! Uiteindelijk was de eerste plaats en de pet voor Lenore en zijn Geralda 2e en Femke 3e geworden. Van harte gefeliciteerd! Jaap Brandwijk bedankt voor het zelfgemaakte podium dat we voor het eerst in gebruik konden nemen!