Verenigingentoernooi en Open dag bij LTC de Merwede

Er waren volop activiteiten dit weekend op de tennis banen van LTC de Merwede. Op vrijdagavond streden koppels van diverse sportverenigingen om de winst tijdens het verenigingstoernooi en op zaterdag hield de tennisvereniging een Open dag waarop geïnteresseerden kennis konden maken met tennis en met LTC de Merwede.

Tijdens het verenigingentoernooi streden 22 duo’s van de verschillende sportverenigingen om de sportieve eer. In wedstrijden van 35 minuten speelden de duo’s voor de punten voor hun vereniging. Velen hadden nooit getennist, anderen alleen op een vakantie of bij een andere gelegenheid. De dubbels van de organiserende vereniging LTC de Merwede speelden ook mee en zorgden ervoor dat de tegenstanders aan tennis toekwamen. Er werden sportieve partijen gespeeld en er was bij velen progressie te zien tijdens het toernooi. De koppels werden enthousiast aangemoedigd door niet spelende clubgenoten. Sommigen hadden de smaak goed te pakken en gingen nog vrij spelen toen de laatste wedstrijden al waren gespeeld. Na het tellen van de punten bleek Rivertrotters de glorieuze winnaar van het toernooi.

Er was een grote groep kinderen en groep volwassenen dat meedeed aan de Open dag die bij LTC de Merwede werd gehouden. Voordat de Open dag officieel was begonnen, waren de kinderen al aan het tennissen op de banen en het mini tennisbaantje. Na een korte ontvangst gingen de deelnemers al snel de banen op onder begeleiding van drie tennisleraren van Basta te beginnen aan de tennisclinic.. Een warming-up werd snel gevolgd door de lessen in techniek. De fore- en de backhand werden geoefend. De deelnemers oefenden fanatiek en speelden enthousiast een partijtje tennis. De kinderen werden na de clinic door trainer Marco Stuurman vermaakt met allerlei tennisspellen. Trainen maakt hongerig en de goed verzorgde lunch werd met smaak genuttigd. Na de lunch was er gelegenheid om vrij te spelen. Dat deden de deelnemers met groot enthousiasme en plezier. Dat maakte deze Open dag voor LTC de Merwede al een zeer geslaagde dag.