Van het bestuur mei

IJsheiligen is de naam voor een aantal katholieke heiligen, van wie de naamdagen vallen in de periode van 11 tot en met 15 mei. Volgens de volksweerkunde zijn dit de laatste dagen in het voorjaar waarop nog nachtvorst kan optreden. En als wij dit bericht schrijven is inderdaad sprake van enkele forse hagelbuien die we verscholen achter Windows kunnen aanschouwen. Goed om te weten dat je voor je plantjes nog even rekening moet houden met mogelijke nachtvorst maar ook goed om te weten dat we langzaam maar zeker toch echt kunnen overstappen van koude en winderige snerttoernooien naar het afsluiten van de voorjaarscompetitie met een zomerse barbecue. Wij zijn er in ieder geval aan toe!

Nu de voorjaarscompetitie alweer volop in gang is kunnen we het inderdaad hebben over de competitieafsluiting op zaterdag 1 juni. Net als vorig jaar zullen wij dat weer doen met een gezellige barbecue voor alle competitieteams, maar ook voor de overige leden. Het aanmelden voor deze barbecue is binnenkort mogelijk via een inschrijfformulier in het clubhuis.

Na de competitie volgen al snel de volgende activiteiten op onze vereniging. Zo zal op vrijdagavond 21 juni het sportverenigingentoernooi weer plaatsvinden en start op 29 juni ons open toernooi weer. Ook voor de jeugd zal weer voldoende worden georganiseerd waar wij in een afzonderlijke tekst op terugkomen in deze nieuwbrief.

Tot slot hierbij ook alvast een eerste aankondiging voor ons “LTC de Merwede clubweekend”. Een weekend met diverse activiteiten voor onze bestaande leden en potentiële nieuwe leden. Op vrijdagavond 6 september organiseren wij een pubquiz en op zaterdagmiddag 7 september zal een introducétoernooi worden gehouden voor de senioren en een jeugdevent voor onze jeugdleden. Dit alles zal worden afgesloten met een hapje en drankje.

Genoeg om naar uit te kijken dus! Wij hopen dat jullie alvast in de agenda’s op de hierboven genoemde data zoveel mogelijk LTC de Merwede noteren.