Van het bestuur – mei 2023

Het is de wetenschap, ondanks ongetwijfeld diverse pogingen, nog niet gelukt om satéprikkertjes van wandelende takken te maken. Ze blijven dan ook liggen als je deze ergens op een tafeltje achterlaat en wandelen niet vanzelf naar de afvalbak. Net zo lang tot er iemand is die wel de moeite neemt om het prikkertje weg te gooien. Vaak is dat de schoonmaakgroep die elke dinsdagochtend op onze vereniging komt schoonmaken.

Dit zijn geen ingehuurde schoonmakers, maar gewoon eigen leden waarmee we heel blij zijn dat zij dit voor onze club willen doen. Het zou alleen zo fijn zijn als we met elkaar ervoor zorgen dat we ze een handje helpen. Na vertrek van je tafeltje even de flesjes en kopjes wegbrengen en die satéprikkertjes, gemaakt van gewoon simpel bamboe, in de afvalbak mikken. Dan kan onze schoonmaakgroep zich sneller bezighouden met het daadwerkelijk schoonhouden van onze club.

Het is mooi om te zien dat nagenoeg alle bar/schoonmaak/klusdiensten zijn ingevuld. Daarnaast wordt ook veel werk verzet binnen de diverse commissies, projectgroepen en het bestuur. De één doet zichtbaar veel, maar de ander doet ongemerkt ook onzichtbaar heel veel. Iemand die een toernooi organiseert is zichtbaar als het toernooi plaatsvindt, iemand die de inkopen doet die wordt nog weleens pas opgemerkt als dat ene drankje een keer niet op voorraad is. Terwijl het er een groot deel van het jaar wel is. Ook binnen het bestuur merken we dat er over veel zaken nagedacht moet worden, er zijn veel belangen om rekening mee te houden en veel besluiten te nemen die voor de één goed uit kan pakken en voor de ander nét wat minder.

Iedere vrijwilliger doet op zijn eigen manier zijn best voor de club en mocht er iets een keer wat minder lopen wees je hier dan van bewust. Terugkoppelen van verbeterpunten wordt gewaardeerd, maar doe dit opbouwend en met respect. Vergeet ook niet af en toe een complimentje uit te delen, zeker aan diegene die net wat minder zichtbaar werk doet. Dit geeft absoluut voldoening en de energie om keihard door te gaan voor deze mooie club!

De afgelopen weken zijn er ook de nodige ontwikkelingen binnen de diverse commissies. Zo heeft Astrid Davidse na jarenlang zich keihard voor de jeugd ingezet te hebben de overstap gemaakt naar de Toernooicommissie, haar rol binnen de Jeugdcommissie zal overgenomen worden door Ellen Verweij. Er zijn diverse nieuwe toevoegingen aan de Jeugdcommissie gedaan waardoor dit inmiddels een ruim bezette commissie is geworden waarmee we hopen het aantal jeugdleden verder omhoog te krijgen en tot slot zijn er ook een aantal nieuwe toevoegingen in de Sponsorcommissie waarmee we flink wat stappen hopen te zetten.

We zijn ook nog steeds op zoek naar versterking in diverse commissies, denk aan de Bar- en Activiteitencommissie, Onderhoudscommissie (clubhuis), versterking voor de schoonmaakgroep op de dinsdagochtend, Toernooicommissie en/of hulp tijdens ons open toernooi. Wil je helpen? Mail dan naar algemenezaken@ltcdemerwede.nl

Onze vereniging draait volledig op jullie, onze leden! De gezelligheid, leuke partijen, het mooie clubhuis en het goed onderhouden park, het komt allemaal van jullie. Met elkaar vormen we deze mooie en gezellige tennisvereniging en zolang de satéprikkertjes nog niet van wandelende takken zijn gemaakt gooien we deze vanaf nu toch zeker met hetzelfde gemak zelf in de afvalbak.

Dank jullie wel!!