Van de voorzitter maart 2018

Waar een kleine vereniging groot in kan zijn. Dat is voor mij het bruggetje naar het plotselinge overlijden van ons lid Rob de Haan op vrijdag 9 maart jongstleden. Eerder die week had hij nog tennis gespeeld en ook op zaterdag de 10e zou hij eigenlijk nog aantreden in de hal in Groot-Ammers. Echter woensdag de 7e kwam hij in het ziekenhuis terecht en helaas is hij na een drastische verslechtering van zijn gezondheid dus op vrijdag de 9e overleden. Ik hoorde van zijn overlijden in de avond op de dag dat hij was overleden. Een onwerkelijk en zeer triest bericht zeker als je het hiervoor gemelde in ogenschouw neemt. Na inspanningen van met name Gijs Klop en ook Corne Tromp en met medeweten van Daphne en de dochters van Rob en Daphne is er zondag een moment op de tennis geweest waar is stilgestaan bij het plotselinge overlijden. Een mooi gebaar waar zeker 50 leden van onze mooie vereniging bij aanwezig waren. Hopelijk heeft dit de dames De Haan de nodige steun gegeven in deze moeilijke tijd.

Nog een kleine 2 weken te gaan en dan opent het nieuwe tennisseizoen met de pasjes avond en het openingstoernooi. Een oproep van mijn kant is doe mee aan de opening van het seizoen en maak er een gezellige pasjesavond van.

Snel daarna start de voorjaarscompetitie. Met in totaal 11 teams zullen de leden van onze vereniging gaan strijden in diverse competities. Helaas dit voorjaar geen jeugdteams, dus op zondag is er geen competitie. De senior teams strijden op vrijdagavond en zaterdagmiddag en avond. Kom gerust je clubgenoten aanmoedigen is mijn oproep.

Bij deze wil ik een oproep doen aan leden die lid zijn van Rabobank Merwestroom om op onze vereniging te stemmen voor een ingediend plan voor de Rabobank Clubkas Campagne. Rabobank verdeelt dit jaar EUR 100.000 onder verenigingen en wij zouden hier graag een deel van ontvangen als vereniging. Leden van de bank ontvangen voor de stemperiode per post een unieke code waarmee ze kunnen stemmen. Van dinsdag 27 maart t/m dinsdag 10 april brengen zij via een stemsite hun stem uit op de verenigingen en/of stichtingen die zij een warm hart toe dragen. Ieder lid ontvangt vijf stemmen, waarvan maximaal twee stemmen op dezelfde vereniging mogen worden uitgebracht. Ben je zelf geen lid dan in je eigen omgeving (familie/vrienden/kennissen) of zij lid zijn van Rabobank Merwestroom en vraag of zij op LTC de Merwede willen stemmen.

Dan nog even aandacht voor onze website en de dienstenplanning. Recent hebben jullie daar al een of meerdere mails over gehad en dan met name het feit dat onze website op dit moment niet de website is die ons in het vooruitzicht is gesteld door de KNLTB. Aan alle kanten wordt eraan gewerkt om zaken te verbeteren, maar helaas moeten we hierin het tempo van de bond volgen. Er is aandacht voor en hopelijk verbetert het snel en kan bijvoorbeeld iedereen weer de communicatie omtrent diensten ontvangen zoals het hoort. Dus als je baan/park als dienst hebt opgegeven dat da took zo gepland wordt en niet dat je te horen krijgt wanneer je je keukendienst moet vervullen. Graag uw begrip hiervoor.