Van de voorzitter juni 2018

De voorjaarscompetitie is ten einde en er is een kampioen. Marianne, Jolanda, Brenda, Annemarie en Rianne van harte gefeliciteerd met jullie resultaat in de 2e klasse 17+. Klasse gedaan. Andere teams ging het bijna net zo goed af maar wisten de bovenste plek in hun competitie helaas niet te bereiken aan het eind van de competitie. Andere teams hebben ook een prestatie geleverd van formaat. Meedoen is tenslotte belangrijker dan (altijd) winnen. Haha. De kampioenen zijn als het goed is gehuldigd tijdens de BBQ die is georganiseerd na de laatste speeldag. Een heel leuk initiatief mag ik wel zeggen.

Jullie zullen er inmiddels van alles over hebben meegekregen. Verklaringen, mails van bedrijven waar je ooit mee heb gecommuniceerd, of via je werk namelijk AVG. De nieuwe spelregels als het gaat om privacy gevoelige informatie. Als vereniging hebben we wat meer tijd als grote bedrijven om de regels te implementeren. We volgen hierin de lijn en werkwijze en ook het tempo van de KNLTB. Via de website zullen we jullie de komende tijd op de hoogte houden wat de vorderingen zijn.

PENNINGMEESTER GEZOCHT. Op zo kort mogelijk termijn zijn we op zoek naar een penningmeester om Wendy Bosman-de Haan op te volgen. Ik weet dat we behoorlijk wat financieel onderlegde leden in onze vereniging hebben. Help ons uit de brand en meld je aan bij Edwin Muilwijk (muilw004@planet.nl) of bij Wendy (penningmeester@ltcdemerwede.nl). Het mag ook door een duo opgepakt worden waarbij de taken verdeeld kunnen worden.

Overigens treedt Rico van Wijgerden ook toe tot het bestuur en volgt daarmee officieel Janet van Andel op als bestuurslid algemene zaken. Met zijn horeca achtergrond en ervaring als bestuurs- en commissielid in de vereniging zijn wij hier heel blij mee.

Wellicht hebben jullie ook meegekregen dat er een informatie avond is geweest op het gemeentehuis omtrent de toekomst van het park rondom ons tennispark. Eerste schetsen van hoe het park er uit komt te zien werden getoond, zonder overigens concreet daarbij meldingen wat dat voor onze vereniging zou kunnen betekenen ten aanzien van de waterhuishouding en drainage en wanneer het exact gaat spelen. Op tekeningen staan wat vijvers getekend die water zouden moeten kunnen opvangen, maar of dat voldoende is; ik weet het niet. Mocht iemand t.z.t. meer concrete info weten te bemachtigen dan horen wij dat als bestuur natuurlijk graag. We moeten voorkomen dat we in een put komen te zitten.

Ook nog een tennisberichtje tot slot. Binnenkort is het open toernooi. Er zijn veel verschillende poules waarin je kan laten zien wat je waard bent op de tennisbaan. Laat de toernooicommissie maar zweten van het aantal inschrijvingen.

Veel tennisplezier de komende tijd.