Mix 1 wint derby

Het 1e mix team won verleden week de openingswedstrijd van het seizoen met 1-3 bij Alblasserdam. Dit weekend stond de derby tegen het Schelluinse SLTVR. Derby’s zijn altijd speciaal en bijzonder. En deze was er geen uitzondering op. Maar het mix team bleef in de spannende en sportieve wedstrijd aan de goede kant van de score en won opnieuw met 3-1.
Speciaal was ook dat de eerste partijen oude bekenden tegen over elkaar bracht. In de heren dubbel speelde Henry Klop tegen zijn oud buurjongen Corné Both. Klop speelde met naamgenoot Jan Klop tegen Both en Sprangemeijer van SLTVR. Opvallend was ook dat beide koppels bestonden uit een links- en rechtshandige speler. Henry Klop de linkshandige speler van LTC de Merwede liet weer veel effectballen van zijn racket vertrekken. Sprangemeijer de linkshandige speler van SLTVR was meer van de harde slagen. Klop en Klop waren duidelijk sterker dan Both en Sprangemeijer en de eerste set werd overtuigend gewonnen met 6-2. In de tweede set werd de concentratie goed vastgehouden. Henry Klop zorgde ervoor dat de Schelluinse spelers moesten gaan lopen en Jan Klop zorgde met subtiele ballen en mooie volleys voor veel punten. De tweede set wonnen Klop en Klop met 6-1.

Ondertussen waren op een andere baan de dames begonnen aan hun dubbelstrijd. In deze partij speelden Alie Kramer en Mirjam van Milligen van LTC de Merwede tegen Diane van Vliet en Judith Ceton. In deze partij speelden de oud vriendinnen Mirjam van Milligen en Judith Ceton tegen elkaar. De dames maakten er een mooie, spannende en gelijk opgaande strijd van. Twee keer was een break genoeg om de set te winnen. Kramer en Van Milligen wonnen met goed tennis beide sets met 6-3 en brachten de stand op 2-0. Captain Nellie Bouwman speelde deze avond niet en volgde de partijen als toeschouwer.

Na een korte pauze werd de strijd voortgezet met de mix dubbels. In de eerste mix partij speelden Alie Kramer en Jan Klop. SLTVR bracht Diane van Vliet en Ruben Sprangemeijer binnen de lijnen. SLTVR was vastbesloten iets te gaan doen aan de achterstand en startte heel sterk. Kramer en Klop werden in de eerste games van de eerste set op achterstand gezet. Ze knokten zich terug in de wedstrijd en wisten de 1e set toch met 7-5 te winnen. Het dappere verzet SLTVR was daarmee gebroken. De tweede set ging een stuk makkelijker voor Kramer en Klop, want die werd ruim met 6-1 gewonnen. Daarmee was de winst in de wedstrijd al verzekerd, want de stand was 3-0. De laatste partij was de tweede mix en daarin speelde Mirjam van Milligen aan de zijde van Henry Klop tegen Judith Ceton en Corné Both. De oud buurjongens en oud vriendinnen maakten er een heerlijke, spannende pot van. SLTVR deed er alles aan om de eer te redden. De eerste set was heel spannend en gelijk opgaand. Van Milligen en Klop wonnen die met 7-5. Both en Ceton kwamen sterk terug in de tweede set en wonnen die verdiend met 3-6. Een super tie break moest de beslissing brengen over winst of verlies. Het werd zeer spannend en de strijd was enerverend. Both en Ceton trokken aan het langste eind en wonnen de super tie break met 10-12 en redden daarmee de eer voor SLTVR. LTC de Merwede won de wedstrijd met 3-1 en staat met twee overwinning in de top van de ranglijst.