Heren 1 wint weer met 5-1

Het 1e heren team won verleden week de openingswedstrijd van het seizoen met 1-5 bij Zaltbommel. Zaterdag werd dat gevolgd door opnieuw een 5-1 zege tegen Vianen in de thuiswedstrijd op het eigen tennispark aan de Peulenlaan. Hierdoor neemt Heren 11 een plaats in de top van de ranglijst in.
De heren spelen 6 partijen op een dag, vier enkelpartijen en twee dubbels. Benjamin van de ploeg, de talentvolle Sander Nagelkerken nam de eerste enkelpartij voor zijn rekening. Hij stond tegenover Ralph van de Pol een ervaren speler van Vianen. Sander Nagelkerken startte ijzersterk en met strakke en vlakke slagen zette hij Van der Pol onder druk. Dit spel leidde tot veel punten en met 6-0 won Nagelkerken de eerste set. In tennis is het moeilijk om de concentratie vast te houden. Nagelkerken deed dat echter voortreffelijk en speelde in de tweede set ook prima. Van de Pol wist in die set wel 3 games te winnen, maar verloor toch met 6-3. In de tweede partij van de dag begon de kersverse vader Rico van Wijgerden. Misschien door de korte nachten van de afgelopen week begon hij stroef aan de partij. Zijn opponent Willem Dubbers was erg vast, bracht alle ballen terug, vaak ook het spel vertragend en Van Wijgerden had daar moeite mee, durfde niet echt door te slaan en maakte meer fouten dan gebruikelijk. De eerste set ging met 5-7 naar Dubbers, In de tweede set nam Dubbers een break voorsprong, maar Rico van Wijgerden knokte zich terug in de wedstrijd en dwong een tie break af. In die tiebreak had Van Wijgerden een setpoint, maar benutte die niet. De laatste punten waren slordig en daardoor ging de winst met 6-7 naar Willem Dubbers. De stand was in evenwicht gebracht. De heren hadden deze dag twee banen tot hun beschikking en daardoor was ondertussen ook de derde enkelpartij begonnen. In deze partij nam captain Jan-Arie Huijgen het op tegen Ruud Kortlever. In de eerste set kwam Huijgen met 5-2 achter en Kortlever haf zelfs een setpoint. Huijgen knokte terug en dwong een tiebreak af die winnend werd afgesloten. Door deze winst ging Jan Arie Huijgen met meer vertrouwen en durf spelen en een break was genoeg om ook in de tweede set de winst te pakken: 6-3. LTC de Merwedestond weer op voorsprong. In de vierde enkelpartij was het de beurt aan Marco Stuurman die tijdens de eerste enkelpartijen zijn ploeggenoten steunde en hen in de rust tussen de kantwisselingen voorzag van tactische tips en aanmoedigingen. Die had Stuurman in zijn eerste set niet nodig, want hij denderde in korte tijd naar een 6-0 overwinning, In de tweede set kwam André Schuemie van Vianen goed terug en was de strijd evenwichtiger. Toch bleef Marco Stuurman het beste van het spel houden en won hij verdiend ook de tweede set. De stand was 6-3. Toen de single partijen waren gespeeld was het tijd voor de dubbels. Er waren ondertussen al een paar winterse buitjes overgetrokken, maar gelukkig trokken die snel weg en kon er verder worden gespeeld. In de eerste dubbel kwam Luc van Veenendaal, die geen single had gespeeld, in actie met Sander Nagelkerken. Dit duo is een mix van talent en ervaring. Van Veenendaal en Nagelkerken speelden tegen Ruud Kortlever en Willem Dubbers. De eesrte set gaf prachtig tennis te zien met mooie rally’s. Het was genieten en gelijk opgaand. De heren van LTC de Merwede trokken met 7-5 aan het langste eind. In de tweede set was het dappere verzet van Kortlever en Dubbers gebroken. Met prachtig en degelijk spel wonnen Van Veenendaal en Nagelkerken gedecideerd de tweede set en gunden de tegenstanders geen game: 6-0. Het slotakkoord was voor Rico van Wijgerden en Marco Stuurman. Zij namen het op tegen André Schuemie en Tom Spithoven. Van Wijgerden had zijn teleurstelling van de nederlaag in de enkelpartij goed verwerkt en samen met Stuurman maakte hij er een heerlijke partij van die met de klinkende cijfers 6-1 en 6-2 werd gewonnen. De tweede zege met 5-1 was een feit in deze competitie en daardoor staat Heren 1 tweede op de ranglijst met één gewonnen partij minder dan koploper Vreeswijk.