Heren 1 lijden 5e nederlaag

Het heren 1 team van LTC de Merwede heeft het zwaar in de sterke 2e klasse. Op het de laatste plaats staande team heeft nog geen wedstrijd kunnen winnen en deze keer kwam middenmoter Streveland uit Streefkerk op bezoek. De mannen knokten voor elk punt, maar moesten hun meerdere erkennen in Streveland. Ook de vijfde wedstrijd bracht geen winst, want die ging met 0-4 naar de gasten uit Streefkerk

De Heren 1 van de vrijdag zijn na het kampioenschap vorig seizoen in de zware 2e klasse ingedeeld. Tot deze 5e speeldag hebben de mannen van LTC de Merwede nederlaag op nederlaag moeten slikken. Het niveau van de tegenstanders blijkt aan de hoge kant te zijn voor dit enthousiaste team. Net als de andere wedstrijden is het team er in de vijfde wedstrijd weer vol enthousiasme en werklust tegenaan gegaan.

In de eerste dubbel speelden Rainier Klijn en Wouter de Vries tegen het zeer jonge dubbel van Streveland. In de eerste set waren vooral het servicegeweld en de rake klappen van de tegenstanders iets teveel voor het dubbel Klijn-De Vries. Binnen de kortste keren stond er dan ook een 1-6 op het scorebord. Na deze snelle eerste set kantelde de wedstrijd. Met veel lange rally’s en geduld wisten Klijn en De Vries het spel van de jonge Streefkerkers te ontregelen. In tegenstelling tot de eerste set duurde de tweede set ruim een uur en werd verdiend gewonnen door LTC de Merwede in een tiebreak. Hierna besliste de super-tiebreak over de winst in de eerste partij van de eerste wedstrijd. Het was een gelijk opgaande strijd, waarbij helaas zoals vaker dit seizoen het niveau van de tegenstanders de doorslag gaf. Met een 8-10 verlies in deze spannende tiebreak ging de winst naar Streveland.

Na deze partij speelden Jorick Broeke en Léon Verweij samen tegen Tom den Ouden en Sven Versteeg. Broeke en Veweij troffen sterke serveerders aan de andere kant van het net. Retourneren in de servicegames van de spelers van Streveland was zeer moeilijk en het houden van de eigen service was erg lastig. De Hardinxvelders werden regelmatig gebroken en Broeke en Verweij ook probeerden, ze kregen geen grip op het spel van de jonge tegenstanders. Twee keer 2-6 stond er na ruim een uur op het scorebord. En daarmee was de stand in de wedstrijd op 0-2 gebracht.
Na een kleine pauze ging de derde partij van start waarin Léon Verweij opnieuw moest spelen. Dit keer met Wouter de Vries. Bij Streveland speelde de sterke Tom den Ouden weer. Hij werd terzijde gestaan door Sander Liefhebber. Het Streefkerkse duo schakelde vanaf de eerste slagenwisseling naar een hoge versnelling en walste met harde services en goed geplaatste ballen over het duo uit Hardinxveld heen.  In twee clean sets was er in deze wedstrijd geen eer te behalen voor het duo van LTC de Merwede: 0-3.

In de laatste partij gingen Rainier Klijn en Jorick Broeke de smash-court baan aan de Peulenlaan op in een poging om de eer te gaan redden. Inmiddels was het laat in de avond en begonnen de eerste drie zware potten in deze laatste partij hun tol te eisen. Alhoewel Klijn en Broeke zeker niet onverdienstelijk stonden te spelen, wisten ze maar één game te winnen de andere twaalf games gingen naar de heren van Streveland.

Het resultaat is een 0-4 nederlaag tegen Streveland dat gewoon beter was en verdiend de winst mee terug naar Streefkerk nam. De heren van LTC de Merwede spelen nog niet heel lang tennis, maar boeken al veel progressie. Ze blijven rode lantaarndrager, maar uiteindelijk zullen de goede resultaten ook wel komen.