Dames LTC de Merwede kampioen

Het in de tweede klasse uitkomende damesteam van LTC de Merwede speelde sterk dit seizoen en zaterdag de ploeg het opnemen tegen laagvlieger Ouderkerk aan den IJssel. Het ging moeizamer dan verwacht, maar de nipte 2-3 overwinning was genoeg om het kampioenschap binnen te halen.

Het spits werd afgebeten door Rianne Star. Ze speelde sterk en won soeverein met met de setstanden 6-2 en 6-0. De tweede partij was de eerste dubbelpartij. Marianne van de Vlies en Annemarie van ‘t Gelauf traden daarin aan. Het werd een gelijkopgaande strijd, Twee keer hadden de dames van Ourderkerk genoeg aan een break om de set te winnen. De setstanden waren 6-4 en 7-6 in het voordeel van Ouderkerk.

Annemarie van ‘t Gelauf nam even een kleine pauze, want ze moest daarna op in de tweede singlepartij van de dag. Ze begon erg sterk aan deze partij en in de eerste set gunde ze haar tegenstandster maar één game: 6-1. In de tweede set won Annemarie de eerste game en toen gaf haar tegenstandster op. Daarmee kwam de stand op 1-2.

Als de tweede dubbel zou worden gewonnen, zou het kampioenschap al een feit zijn. In de tweede dubbel speelden de zussen Jolanda Kraaijeveld en Marianne van de Vlies. Deze partij verliep zeer grillig. De eerste set ging met 6-4 naar Ouderkerk en de tweede set met 0-6 naar de dames van LTC de Merwede. Een super tiebreak volgde en die werd met 10-7 in de wacht gesleept door Ouderkerk, waarmee de stand in de wedstrijd weer gelijk werd getrokken:2-2. De derde dubbel moest de beslissing brengen. Die derde dubbel werd gespeeld door dit seizoen zeer sterk spelende Rianne Star en Jolanda Kraaijeveld. Ze lieten er geen twijfel over bestaan wie de sterkste was in deze partij. Het Hardinxveldse duo walste over de tegenstanders heen en wonnen met klinkende setstanden de partij: 2-6 en 0-6 en daarmee was het kampioenschap een feit en kon de champagne worden ontkurkt.