Dames 1 verstevigt koppositie

Het Dames 1 team van LTC de Merwede van de vrijdagavond heeft de koppositie verstevigd. Het team speelde op het eigen tennispark aan de Peulenlaan tegen het laag geplaatste Papendrecht TC. LTC de Merwede speelde erg sterk en won redelijk eenvoudig met 4-0. Concurrent Ter Steeghe speelde gelijk en liet belangrijke punten liggen in de strijd om de eerste plaats. De vierde speelronde in de herfstcompetitie was dus een erg prettige wedstrijddag.

Het team bestaat uit captain Astrid Davidse, Merel van Krieken, Esther Tromp en Roxanne Saarberg. Het team was de competitie gestart met een remise tegen Ter Steeghe. De daarop volgende twee wedstrijden werden zonder tegenpunt gewonnen en door deze resultaten stond LTC de Merwede op de 1e plaats op de ranglijst. De wedstrijd tegen laagvlieger Papendrecht TC werd met vertrouwen tegemoet gezien. Dames 1 heeft twee speelsters met speelsterkte 6 en twee met speelsterkte 7. Papendrecht TC bracht speelsters met speelsterkte 7 en 8 binnen de lijnen. Op papier is LTC de Merwede sterker. In de praktijk was dat ook zo. In de eerste partij traden Astrid Davidse en Merel van Krieken aan. Zij speelden tegen Inge Blommers en Natasja de Groot. De start was voorspoedig voor het Hardinxveldse koppel. De eerste set werd eenvoudig gewonnen met 6-1. In de tweede set boden Blommers en de Groot meer tegenstand en werd het een gelijkwaardige strijd. Toch trokken Davidse en Van Krieken aan het langste eind en wonnen de tweede set met 6-3.
Esther Tromp en Roxanne Saarberg startten in de tweede partij. Zij volgden tegen Lisette Veldhuis en Manuela Baars het goede voorbeeld van hun ploeggenoten. Tromp en Saarberg speelden solide, fanatiek en geconcentreerd en maakten weinig fouten. Ze brachten alle ballen terug, sloegen mooie en winners en lieten de tegenstanders fouten maken. Slechts één game werd de opponenten gegund. De setstanden 6-0 en 6-1 spraken boekdelen.

Een stevige regenbui zorgde voor een gedwongen pauze en dat kwam goed uit, want in de derde partij moest Esther Tromp gaan spelen aan de zijde van Astrid Davidse. Natasja de Groot en Manuele Baars speelden voor Papendracht TC. Tromp en Davidse speelden met plezier en toonden prima spel. Dat was te sterk voor het koppel van Papendrecht TC. Met tweemaal 6-1 werd ook de derde partij gewonnen en de stand op 3-0 gebracht. Het geloof bij de dames van Papendrecht TC was daarmee verdwenen en dat was zichtbaar in de laatste partij. Roxanne Saarberg en Merel van Krieken stonden Lisette Veldhuis en Inge Blommers geen enkele game winst toe: twee maal 6-0 waren de setstanden. De derde 4-0 overwinning in successie was daarmee een feit en toen bekend werd dat concurrent Ter Steeghe gelijk had gespeeld was de vreugde voor Dames 1 nog groter, want de koppositie was door deze resultaten verstevigd.