Dames 1 kloppen koploper Meerkerk

Het dames 1 team van LTC de Merwede wachtte afgelopen zaterdag een zware wedstrijd tegen de ongeslagen koploper Meerkerk. Meerkerk had de eerste drie wedstrijden van deze competitie met overtuigende cijfers gewonnen. De dames van LTC verweerden zich fantastisch en maakten er een spannende ontmoeting van. Door een opgave van Meerkerk in de beslissende partij klopten de dames van LTC de Merwede de koploper met 3-2.

Dames 1 was de competitie begonnen met een nederlaag, maar de daaropvolgende twee wedstrijden werden met 3-2 gewonnen. Zaterdag kwam koploper Meerkerk op bezoek. Een wedstrijd die met spanning werd tegemoet gezien. De wedstrijd startte met de eerste enkelpartij. Ingeborg den Hartog speelde daarin tegen Miranda van Breugel. Den Hartog heeft speelsterkte 7 en haar tegenstandster van Meerkerk heeft speelsterkte 5. Den Hartog speelde goed en verweerde zich fantastisch. De eerste set ging gelijk op, maar ging met 6-4 naar Meerkerk. Den Hartog kon haar goede spel niet vasthouden en Van Breugel wist de tweede set met 6-1 te winnen. Daar er twee banen beschikbaar waren was ook de eerste dubbelpartij gestart. Saskia Tichelaar en Sandra Geelen gingen de baan op en troffen aan de andere kant van het net Mirjam Huisman en Miranda de Ridder. Het werd een enerverend tennisgevecht. De eerste set werd gewonnen door de dames van Meerkerk: 5-7. Tichelaar en Geelen bleven rustig en bleven goed spelen. Ze gaven niet op en wonnen de tweede set met 6-4. Een spannende super tie break moest de beslissing brengen. Tichelaar en Geelen wisten die met 10-7 binnen te slepen en de stand weer in evenwicht te brengen: 1-1.

Toen was het de beurt aan captain Linda Geelen. Zij speelde de tweede single van de dag tegen Joyce Kon. Geelen startte geweldig en wist de service van Kon een keer te breken en leidde in de eerste set met 3-0. Daarna nam Kon de regie in handen en gunde Geelen nog maar één game. Met de setstanden 4-6 en 0-6 won Kon de partij en bracht Meerkerk daarmee op een 1-2 voorsprong.

In de daaropvolgende tweede dubbelpartij gingen de dames van LTC de Merwede proberen de stand weer gelijk te trekken. Saskia Tichelaar en Ingeborg den Hartog deden dat met verve. De tegenstanders van Meerkerk waren erg goed, maar Tichelaar en Den Hartog speelden heel goed tennis. Een break in de eerst set was voldoende voor de winst met 6-4. De dames van Meerkerk lieten het er niet bij zitten en toonden veerkracht. Verdiend wonnen zij de tweede set met 2-6. Opnieuw moest een super tie break de beslissing brengen. Wederom werd het een super spannende en meeslepende tie break die door Tichelaar en Den Hartog met 10-7 werd gewonnen. De stand was weer gelijk: 2-2. En dat was meer dan de dames voorafgaand aan de wedstrijd hadden verwachten. Er was zelfs kans op winst. De derde dubbelpartij bood die mogelijkheid.

De zussen Sandra en Linda Geelen gingen daarvoor hun uiterste best doen. In de eerste set was dat goed zichtbaar, want die wonnen de zussen Geelen met de klinkende cijfers 6-1. Meerkerk kwam in de tweede set goed terug en won die met 2-6. Ook in deze partij zou een super tie break de beslissing moeten brengen. Zo ver kwam het niet, want een van de speelsters van Meerkerk had zich in een eerdere partij verstapt. Deze speelsters kreeg steeds meer last van deze blessure en daardoor moesten de dames van Meerkerk helaas opgeven en werd de winst niet beslist op de baan, maar door de regels. Dat is zuur voor Meerkerk, maar de dames van LTC de Merwede waren er blij mee. De onverwachte winst was meer dan vooraf verwacht en het biedt perspectief om in de resterende wedstrijden van deze competitie nog te stijgen op de ranglijst.