Sponsoren van de nieuwe scoreborden

In de klusmaand maart zijn de scoreborden bij de banen vervangen. Drie sponsoren zijn de gulle gevers van de nieuwe borden. Bij baan 1 en 2 staan de borden die zijn geschonken door Sideron B.V en SSI B.V. Beide bedrijven zijn in Dordrecht gevestigd. Sideron snijdt met watersnijtechniek constructiestaal, RVS en aluminium en ook materialen als rubber, kunststoffen, marmer, graniet en hout. Sideron gebruikt ook autogeensnijmachines voor snijwerk en levert daarnaast Ballastproducten.

SSI levert staalsnijwerk, dat wordt gesneden met autogeen- en plasma snijmachines. SSI maakt halffabricaten en totaaloplossingen die onder meer worden gebruikt in de scheepsbouw, bruggenbouw, offshore, machine- en apparatenbouw, kranenbouw, trailerbouw en Yellow Goods.

Tellerbord SSL

Hans Ritmeester van SSI en Sideron en Corné Tromp

Voor meer informatie : www.sideronsnijwerk.nl en www.ssi-bv.nl

De scoreborden van baan 3 en baan 4 zijn geschonken door RVS Perfect dat is gevestigd in Hardinxveld. RVS Perfect is een jong innovatief bedrijf van Rainer Klijn dat alleen maatwerk in roestvaststaal doet. Het is gespecialiseerd in geslepen en superhoogglas gepolijst materiaal voor profiel en plaatwerk. RVS Perfect maakt railingwerk voor jachten, balustrades en constructiewerk. Hierbij is een combinatie van RVS met hout, glas of roestvrijstalen draden mogelijk.

Rainier Klijn van RVS Perfect en Corné Tromp

Voor meer informatie : www.rvsperfect.nl

Op baan 5 en 6 staan de scoreborden die zijn geschonken door Personal Touch Travel.
Personal Touch Travel is een franchise onderneming van zelfstandige reisadviseurs. Femke Versteeg is de zelfstandige reisadviseur die met veel kennis en ervaring graag helpt bij het samenstellen van een mooie vakantie of reis. Zoals de naam al aangeeft staat de persoonlijke benadering centraal.

Femke Versteeg van Personal Touch Travel en Corné Tromp

Voor meer informatie www.personaltouchtravel.nl

Steun LTC de Merwede via de Rabobank Clubkas Campagne

Stem nu op ons voor de Rabobank Clubkas Campagne!! Rabobank Merwestroom heeft in totaal EUR 100.000 als donatie beschikbaar voor verenigingen en stichtingen in de omgeving. Hoe meer stemmen voor Ltc de Merwede, hoe groter het deel dat wij als donatie kunnen ontvangen. Het is dus belangrijk dat wij zoveel mogelijk stemmen krijgen. Ieder lid van de Rabobank heeft de mogelijkheid om te stemmen en heeft hierover ook bericht ontvangen. Ben je lid, stem dan op onze vereniging. Roep daarnaast ook vrienden, familie en kennissen op, om op ons te stemmen. Stemmen kan via: www.clubkascampagne.nl. Bedankt alvast!

Van het bestuur maart

Het zit er dan toch écht bijna weer aan te komen. De start van het nieuwe tennisseizoen. Op de site en social media (sinds kort ook op Instagram) hebben jullie al berichten voorbij zien komen over de opening van het nieuwe seizoen. De opening en ook de rest van ons seizoen zal in het teken staan van de vrienden van Merwede live. Een thema dat goed aansluit bij het beeld en de ambities die wij als bestuur voor onze vereniging hebben. Om onze ambities voor onze vereniging te realiseren hebben wij al diverse gesprekken gevoerd met o.a. commissies binnen onze club, de KNLTB en onze tennisschool BAS-TA. Hier gaan wij ook de komende periode mee door. Vervolggesprekken met de tennisschool en een verkennend gesprek met een aantal leden om het werven en behoud van nieuwe en bestaande leden verder te verbeteren staan op de planning.

Met ingang van dit jaar is sprake van een aantal wijzigingen in de commissies en invulling van de diensten die wij langs deze weg aan jullie toelichten.

Na jarenlang onze groundsman te zijn geweest zal Edwin Kazen stoppen als onze groundsman. Meerdere dagen per week was Edwin op onze vereniging te vinden om ons terrein en tennisbanen in goede staat te houden. Tijdens activiteiten als het open toernooi kwam hij nog frequenter en ook bij incidenten konden we altijd op hem bouwen. Wij willen Edwin Kazen langs deze weg bedanken voor zijn inzet.

Ook de baan/park commissie ondergaat vanaf dit seizoen een aantal wijzigingen. Allereerst zal Peter den Besten na vele jaren de baan/park commissie te hebben aangestuurd hiermee stoppen. Peter zorgde onder andere dat de baan/parkdiensten werden ingedeeld en aangestuurd, hield de staat van het clubgebouw en ons terrein in de gaten en ondernam actie als inspecties, onderhoud of andere werkzaamheden moesten worden gedaan. Voor het bestuur was Peter een belangrijke spil voor het technisch onderhoud. Ook Peter bedanken wij dan ook voor zijn inzet. De huidige baan/park commissie zal zich tot slot meer gaan richten op het onderhoud van het clubhuis. De taken van de groundsman en de huidige baan/parkcommissie aan het terrein en de tennisbanen zullen namelijk worden overgenomen door een groep seniorleden van onze vereniging. Zij zullen deze werkzaamheden voornamelijk overdag uitvoeren op de maandag en donderdag. Wij wensen deze groep leden veel succes met het verder oppakken van deze werkzaamheden.

Bovengenoemde wijzigingen hebben ook impact op het dienstenschema. Zo komen de reguliere baan/parkdiensten op de woensdagavond te vervallen, deze werkzaamheden zullen door de groep seniorleden worden opgepakt. Hiervoor komen een aantal zaterdagmiddagen aan het begin en gedurende het seizoen in de plaats waarbij met een groep leden klus- en onderhoudswerkzaamheden kunnen worden gedaan, de zogenaamde klusdiensten. Daarnaast zullen er nieuwe schoonmaakdiensten beschikbaar komen om voor in te schrijven. Tot slot zijn onze bardiensten uiteraard ook onmisbaar tijdens de activiteiten die op onze vereniging worden georganiseerd en kan hiervoor nog steeds worden ingeschreven.

Het nieuwe dienstenschema is op dit moment online en wij roepen een ieder op om zich in te schrijven voor de diensten die het beste bij zich past. Wij benadrukken dat wij ook openstaan voor andere vormen van diensten voor de club. Ben je bijvoorbeeld een geweldige kok, fotograaf of heb je andere ideeën waarmee je onze vereniging verder kunt helpen, geef dit dan aan bij één van de bestuursleden.
Tot slot bestaat ook de mogelijkheid om één van onze commissies te versterken. Hierbij kan worden gedacht aan de sponsorcommissie, toernooi- en/of jeugdcommissie, bar- en activiteitencommissie en de vernieuwde baan/parkcommissie. Er is genoeg te doen binnen de club en wij hopen dat alle leden op een manier die het beste hem/haar past een steentje bij kan dragen.

Een laatste mededeling is dat mede op basis van de meest recente Algemene LedenVergadering is besloten dat na elke tennispartij de banen weer geveegd gaan worden. De banen zijn inmiddels alweer wat ouder en op deze manier kunnen wij zo lang mogelijk onze banen benutten. Daarnaast zal dit een positief effect hebben op de zichtbaarheid van de lijnen en de vorming van mos voorkomen. Langs de banen zijn inmiddels voldoende sleepnetten beschikbaar. Wij vragen een ieder hieraan mee te werken en na de wedstrijden de banen te vegen. Alleen in het geval van regen/natte banen is vegen niet mogelijk.

Voor vragen en/of ideeën hierover gaan wij graag met jullie in gesprek. Eén van deze gelegenheden is op onze openingsavond op 29 maart waarbij diverse leden van het bestuur en de commissies aanwezig zullen zijn.

Graag tot ziens!

Het bestuur van LTC de Merwede

Geslaagd bedrijventoernooi 2018

Donderdag 27 september 2018

  • Ga de strijd aan met diverse bedrijven uit de omgeving
  • Leer tijdens een clinic van tennisschool Bas-ta de basistechnieken van tennis
  • Neem de tijd om te proeven van de wijnen van Fred van den Heuvel Wijn- en drankenhandel
  • Geniet van een heerlijk buffet, verzorgd door Cuisine Compleet

Winnaars Open Toernooi 2018

Half juni hielden wij weer ons Open Toernooi. Met prachtig weer was het een perfecte week om lekker te tennissen en de wedstrijden te aanschouwen. In diverse poules werd er om de winst gestreden. Naast de baan werd er de laatste dagen ook zeer driftig lootjes getrokken om de hoofdprijs, twee kaartjes voor het ABN Amro tennistoernooi, te winnen. Daarnaast waren door diverse sponsoren en vrijwilligers andere leuke prijzen ter beschikking gesteld.
Wij willen iedereen weer bedanken voor hun deelname, support of hulp.
Onderstaand de winnaars:

HD3 1e Kevin Maagdenberg en Joost Millenaar
HD3 2e Rico van Wijgerden en Luc van Veenendaal
HE4 1e Dion Brugman
HE4 2e Luc van Veenendaal
DD5 Jacqueline Tinga en Hendra van der Linden
GD5 1e Rico van Wijgerden en Kristel van Wijgerden
GD5 2e Leo van der Linden en Mascha Grin
HE6 Peter van de Giessen
HD6 Jesper Dolk en Jasper van der Wel
DE7 Roxanne Saarberg
HD7 Jan Willem Passchier en Leon Verweij
DD7 1e Alie Kramer en Ria van der Meijden
DD7 2e Monika Loeve en Miranda Maagdenberg
GD7 1e Ingeborg den Hartog en Barry Scheeren
GD7 2e Anja Plieger en Roel Plieger
HE8 Arie van Tiggelen
HD8 Sebastiaan de Jong en Geert Naaktgeboren

Instructie bardiensten inplannen

Net als ieder jaar moeten de diensten ook dit jaar weer ingevuld worden door alle leden.
De diensten staan vanaf nu open kun je vinden op:

https://mijn2.knltb.club/Login/ff53e76b-19e6-48c8-aaa9-45a08d9ed393.

Gebruik altijd deze link om je diensten in te vullen. De groene diensten zijn nog beschikbaar.

Binnen onze vereniging zijn diverse mensen actief in het bestuur en/of de diverse commissies om de club verder te helpen. Net als voorgaande jaren vragen wij onze overige leden om ook een steentje bij te dragen in de vorm van een aantal diensten per jaar. Op deze manier houden wij het lidmaatschapsgeld op peil en kan de club voortbestaan en verder groeien naar de toekomst. Op basis van het aantal diensten en het aantal leden vragen wij per lid om 2 tot 3 diensten te verzorgen.

Klusdiensten (vervangt baan- parkdiensten)

Op zaterdagen in maart en september worden twee keer twee klusmiddagen gepland. Klussen zoals schilderwerk en onderhoudswerkzaamheden zijn dan aan de orde. Een dergelijke dienst duurt van ongeveer 9.00 uur tot 13.00 uur.

Met ingang van dit jaar zal een groep senioren iedere maandag en donderdag de baan/parkdiensten gaan verzorgen. Het is vanaf dit seizoen daarom niet meer noodzakelijk om de reguliere baan/parkdiensten, welke voorheen op woensdagavond werden verricht in te plannen.

Er zijn echter voldoende mogelijkheden om op andere manieren je steentje bij te dragen. Te denken valt aan de organisatie van toernooien of andere evenementen, werving en begeleiding van nieuwe leden, het werven van sponsors, fotograaf tijdens evenementen, kookdiensten etc. etc. Wanneer je hier interesse in hebt of hier ideeën bij hebt, laat dit dan weten via dienstenplanner@ltcdemerwede.nl.

Bardienst- en toernooidiensten

Tijdens activiteiten op de tennisvereniging is de bar geopend. Wij hebben leden nodig die dan de bardienst voor hun rekening willen nemen. Tijdens een dergelijke dienst is het gezellig druk en is inzet zeker gewenst. Zeker bij evenementen met externe deelnemers is o.a. de bardienst het visitekaartje van de vereniging. Voor de leden die het fijn vinden om hun dienstenverplichting in één keer te vervullen is het in een aantal gevallen tevens mogelijk een vroege en een late toernooidienst te koppelen (door op die momenten achter elkaar in te schrijven).

Wanneer een dienst is ingepland tot 23.59 uur, betekent dat niet dat deze dienst dan stopt. Aangezien deze dienst ook het afsluiten betreft na afloop van de activiteit (in alle redelijkheid), kan deze dienst later eindigen.

Schoonmaakdiensten
Dit jaar herintroduceren wij weer schoonmaakdiensten. Deze schoonmaakdiensten vinden voornamelijk plaats op dagen waarop evenementen zijn gepland waarbij de dag daarvoor ook activiteiten op de vereniging zijn geweest. Tijdens deze schoonmaakdiensten die s’ochtends van ongeveer 9.00 uur tot 12.00 zullen plaatsvinden kan dan het clubhuis weer spik en span gemaakt worden. Zodat de uitstraling van onze vereniging weer helemaal in orde is.

Afkoop dienst

In het uiterste geval is afkoop van diensten mogelijk voor een bedrag van € 90,00 per seizoen. Dit bedrag dient te worden overgemaakt op IBAN NL44RABO0325015805. Belangrijk is wel dat afkoop gemeld wordt bij de ledenadministratie (leden@ltcdemerwede.nl).

Wat te doen als je onverhoopt verhinderd bent je bardienst te vervullen?

Het kan voorkomen dat je een dienst hebt ingevuld, maar later toch verhinderd blijkt te zijn om deze dienst te vervullen. De beste en voordeligste oplossing is met iemand te ruilen. Op het digitale planbord kan je precies zien wie er ook in die periode bardienst hebben.

Mocht dit niet lukken, dan kun je tijdig (minimaal een week van tevoren) contact opnemen met Jolanda van Veen (dienstenplanner@ltcdemerwede.nl). Zij kijkt dan samen met je mee om vervanging te regelen. Hierbij wordt o.a. ook gebruik gemaakt van een poule van vervangers. Wij zijn nog op zoek naar leden (vanaf 16 jaar) die deze poule van vervangers willen vormen, heb je hierin interesse, geef dit dan aan via dienstenplanner@ltcdemerwede.nl

Per dienst die niet vervuld wordt, wordt een bedrag in rekening gebracht evenredig aan de afkoop van diensten.

Na het invullen van de bardiensten en het betalen van de contributiefactuur kan op vrijdagavond 29 maart, tijdens het openingstoernooi, de nieuwe ledenpassen voor het seizoen 2019 afgehaald worden.

Eventueel is het ook mogelijk om samen met de dames van de ledenadministratie en de dienstenplanning op die avond je diensten in te vullen, indien je hier zelf niet uitkomt.

Succes met het invullen en alvast een sportief tennisseizoen gewenst. Wij proosten graag 29 maart samen met jullie op het nieuwe tennisseizoen!

Groeten het bestuur van L.T.C. de Merwede

Vrienden van Merwede live

LTC DE MERWEDE OPENT SEIZOEN 2019/2020 MET THEMA: “VRIENDEN VAN MERWEDE LIVE”


VRIJDAGAVOND 29 MAART VANAF 19:00 UUR

Met nog een maand te gaan is het seizoen 2018/2019 bijna weer tot een eind gekomen. Tijd om het te hebben over de opening van ons nieuwe tennisseizoen. Voor het nieuwe seizoen hebben wij gekozen voor het thema “Vrienden van Merwede Live”, een thema dat heel goed past bij de plannen die het bestuur en de diverse commissies binnen onze vereniging aan het uitwerken zijn.

In het bijzonder is dit voor onze nieuwe leden/nieuwe vrienden de uitgelezen kans om kennis te maken met onze vereniging. Er zijn van alle commissies mensen aanwezig die jullie graag wegwijs maken binnen onze vereniging, door deelname aan het openingstoernooi komen jullie ook op een leuke manier in contact met de andere leden.

Graag nodigen wij jullie dan ook uit om vrijdagavond 29 maart vanaf 19:00 uur de opening van het nieuwe seizoen met zijn allen in te luiden. De avond bestaat uit een aantal onderdelen:

FEESTAVOND

Vrienden van de LTC de Merwede, DJ Tomi en Lo “gouden strot” renzo Kraag, zullen de avond muzikaal begeleiden. Zij hebben al vele gezellige avondjes verzorgd en wij zijn erg blij dat zij dit ook komende openingsavond gaan doen. Wij zorgen voor hapjes en drankjes, jullie voor de gezelligheid?

OPENINGSTOERNOOI (Ook voor oud leden!)

Net als vorig jaar zal ons openingstoernooi op één avond gespeeld worden. Bij binnenkomst meld je je aan bij de toernooicommissie (met de laptop en het beeldscherm). Vervolgens krijg je in ons systeem een nummer toegekend en speel je een aantal korte partijen met verschillende mede- en tegenspelers van alle niveaus. De te spelen partijen zullen op het beeldscherm worden weergegeven. Je wordt ingedeeld vanaf binnenkomst bij de club (meld je wel even aan bij de toernooicommissie). Indien je later bent horen wij dit graag met je aanmelding zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Gezien het maximale deelnemersaantal is vooraf aanmelden vereist om deelname te kunnen garanderen, dit kan per mail bij barryscheeren@live.nl of in het inschrijfformulier dat binnenkort in ons clubhuis zal worden opgehangen. De kosten voor deelname zijn € 3, dit kan bij de kassa op de avond zelf worden voldaan. Voor tennisballen zorgen wij.
Ken je oud-leden van onze vereniging die het leuk zouden vinden om dit toernooi mee te tennissen, nodig ze uit en meld ze aan! Ook deze vrienden van de Merwede zijn deze avond van harte welkom.

EN VERDER…

Last but not least kunnen de lidmaatschapspasjes deze avond weer worden opgehaald en worden de competitiespullen uitgereikt aan de competitieteams. Daarnaast zijn de dames van de dienstenplanning en ledenadministratie aanwezig om jullie te helpen met vragen omtrent de diensten binnen onze vereniging. Lukt het niet om je in te schrijven voor een dienst? Zij helpen je op deze avond graag persoonlijk.

Wij hopen onze vrienden (bestaand, nieuw en oud) allen te treffen op deze gezellige avond, laat dit de toon zetten voor de rest van het tennisseizoen 2019/2020.

Graag tot ziens vrijdagavond 29 maart vanaf 19:00 uur!

Bestuur en commissies LTC de Merwede

Van het bestuur februari

In de vorige nieuwsbrief vermeldden we dat de echte winter nog niet echt op gang was gekomen. Inmiddels hebben we er wat winterse buien op zitten en waren er de laatste tijd weinig mogelijkheden om te kunnen tennissen. Hoewel de sneeuw op de wegen vrij snel weg was, duurde dit voor onze banen nog best lang. Gelukkig hebben we weer voldoende dagen met een temperatuur boven nul gehad, waardoor het ook weer mogelijk is om te tennissen. Nu hopen dat de regen niet al teveel roet in het eten gooit.

Zoals eerder aangegeven hebben we vanuit het bestuur enkele lange- en korte termijn doelstellingen bepaald. De afgelopen weken hebben we hier verder invulling aangegeven en zijn we alles wat concreter aan het maken. Hierbij zullen we jullie ook gaan betrekken, want uiteindelijk moet het een gezamenlijk doel zijn.

Met het oog op het verschijnen van de volgende nieuwsbrief hierbij alvast een oproep om de komende weken de site, facebook en jouw mailbox in de gaten te houden voor het Openingstoernooi inclusief pasjesavond op 29 maart en 30 maart het Openingstoernooi voor onze jeugd. Het is nog wat ver weg, maar met onze goed gevulde agenda’s is het geen overbodige luxe dit alvast onder jullie aandacht te brengen.

Tot snel!

Corné, Rico, Barry, Laura en Merel