Heren 1 speelt gelijk

Het 1e heren dubbel team speelt een bescheiden rol in de 2e klasse en bivakkeert in de onderste regionen van de ranglijst. Na drie nederlagen werd verleden week de eerste overwinning geboekt. Zaterdag kwam rode lantaarndrager IJpelaar Breda op bezoek. Het was de gelegenheid te stijgen op de ranglijst, maar onder regenachtige omstandigheden was een 2-2 eindstand het resultaat.
Bij het team ontbrak Miechel Geelen. Corné Tromp en Ron Slootweg waren niet geheel fit maar konden wel spelen. Zij speelden samen in de eerste partij tegen Jos van den Berg en Marc Heijligers. Het Bredaase koppel startte overrompelend en gunde Tromp en Slootweg geen game. Binnen de kortste tijd stond er 0-6 op het scorebord. Tromp en Slootweg rechtten de rug en vochten in de tweede set terug. Zij pakten een voorsprong, maar konden die niet vasthouden. Uiteindelijk ging ook de tweede set verloren met een dragelijker resultaat: 3-6.
Op de andere baan werd tegelijkertijd de tweede partij gespeeld. In die partij kwamen Erik Collee en Arjan van den Heuvel in actie. Zij namen het op tegen Ton de Graaf en Robert Kloppers. Het werd een gelijkwaardige partij met een iets sterker koppel van LTC de Merwede. Van den Heuvel en Collee wisten de spannende eerste set met 6-4 te winnen. In de tweede set ging het iets makkelijker. De score van 6-1 gaf dat aan. De terechte winst was een feit en de stand weer in evenwicht.
Na een verdiende pauze ging de wedstrijd verder met de derde partij waarin Corné Tromp en Arjan van den Heuvel aantraden. Zij speelden tegen Ton de Graaf en Jos van den Berg. Tromp en Van den Heuvel hadden voldoende kansen in deze partij, maar slaagden er niet in de belangrijke beslissende punten te maken. De eerste set ging met 5-7 verloren. In de tweede set konden Tromp en Van den Heuvel serveren voor de setwinst. Zij slaagden er niet in de service te behouden en werden gebroken. Daarmee was ook het verzet gebroken en won het duo van IJpelaar Breda ook de tweede set met 5-7.
Op de andere baan speelden Ron Slootweg en Erik Collee de laatste partij van de dag. Winst was nodig om tenminste een punt over te houden aan deze wedstrijd tegen de nummer laatst van de competitie. Slootweg en Collen deden hun plicht tegen Marc Heijligers en Robert Kloppers. Slootweg en Collee waren duidelijk sterker dan hun opponenten en wonnen met klinkende cijfers deze partij. De setstanden waren 6-2 en 6-0. Daarmee was een 2-2 gelijkspel het eindresultaat.