Dames 1 verstevigt koppositie

Afgelopen zaterdags speelde het 1e damesteam van LTC de Merwede de vijfde wedstrijd van de najaar competitie. Na twee gelijke spelen en twee overwinningen werd in Dordrecht de derde zege behaald door Dubbeldam met 1-3 te verslaan. Door deze zege wordt de koppositie verstevigd.

De aanvang van de wedstijd was 10 uur ’s morgens en er konden twee partijen tegelijk starten. Ingeborg den Hartog en Linda Geelen speelden samen tegen Jeanette en Mascha uit Dubbeldam. Den Hartog en Geelen startten stroef en stonden al snel met 4-0 achter in de eerste set. Daarna werd het spel veel beter en werd de Dordtse dames geen game meer gegund. Met 4-6, 0-6 stapten Geelen en Den Hartog als winnaressen van de Baan.
Kristel Boon en Sandra Geelen troffen in de andere partij Mariëlle van Peer en Sandra de Koning. Sandra Geelen en Kristel Boon vormen een ingespeeld en sterk koppel. Ze speelden sterk en geconcentreerd en braken de tegenstandsters in een paar maal. Vrij gemakkelijk werd met de setstanden 2-6 en 3-6 het tweede wedstrijdpunt binnengehaald.

De volgende twee partijen worden een andere samenstelling gespeeld. Eerst was er een korte pauze. Daarna gingen Kristel Boon en Ingeborg den Hartog de baan op en troffen Mariëlle en Mascha aan de andere kant van het net. Den Hartog en Boon speelden erg sterk en wonnen al snel de eerste set met 1-6. In het begin van de tweede set trok er een zware regenbui over en werd het spel gestaakt. Nadat de bui was overgetrokken en het weer droog was werd de partij vervolgd. Den Hartog en Boon wonnen ook de tweede set met 2-6. Daarmee was de winst in de wedstrijd al veilig gesteld: 0-3. De zussen Sandra en Linda Geelen konden de overwinning extra glans geven door ook de vierde partij te winnen. Het liep echter niet in de eerste set. Jeanette Mudde en Sandra de Koning van Dubbeldam wonnen die met 6-4. Deze partij werd ook even onderbroken van vanwege de hevige regen en de zussen Geelen speelden beter in de tweede set en wonnen die met 2-6. Een super tiebreak moest de beslissing brengen. Sandra en Linda Geelen konden het goede spel van de tweede set niet vasthouden en verloren de super tiebreak nipt met 10-8 waardoor Dubbeldam de eer redde en er uiteindelijk een 1-3 score op het scorebord stond. De koppositie bleef gehandhaafd en zelfs iets verstevigd. Met nog twee wedstrijden te gaan, blijft de strijd aan de kop van de ranglijst spannend.